Het winnende team onder leiding van ladies captain Gisele Celen

De laatste Limburg Ladies Challenge dateerde, door Corona, alweer van 2019. Maar op 7 juni 2022 mochten de ladies van de 6 Limburgse clubs de clubs nog een bovenhalen om uit te maken wie, een jaar lang, dé club van Limburg genoemd mag worden.

Strijdtoneel was dit jaar de Maastrichtse, thuisbasis van Golf Club Lanaken. En ook al waren de weergoden ons niet de hele dag even goed gezind, de aanwezige dames hebben kunnen genieten van een prachtige dag.

De individuele prijzen gingen naar Angelien Scharis (Lanaken – 45 punten), Irene Schepers (Hasselt – 44 punten) en Lieve Verhulst (Hasselt – 40 punten). De laureaten werden verwend met wijn, golfballen en een waardebon van Hairstudio The Icing uit Bilzen.

Ondanks een tweede en derde plaats in de individuele uitslag viel Hasselt net naast het podium voor clubs. Daar werd Houthalen derde (187 punten) en behaalden Lanaken en Spiegelven allebei 194 punten. Het reglement bepaalt dat de hoogste individuele score dan de doorslag geeft en daardoor mochten de ladies van Golf Club Lanaken de wisseltrofee in ontvangst nemen.

Wij kijken alvast hoopvol uit naar de editie van volgend jaar die plaats zal vinden op Flanders Nippon in Hasselt.

Het bestuur van Golf Club Lanaken wil graag iedereen bedanken die deze mooie dag mee tot een goed einde hebben helpen brengen: International Golf Maastricht (receptie, clubhuis en greenkeepers), groep JAM Mercedes-Benz uit Bree, Hairstudio The Icing uit Bilzen.