Elke maand zetten we 2 leden van onze club in de kijker met 9 vragen over golf. Deze keer onze secretaris Johan Ruette en zijn vrouw Ruth Bogaerts.

Ruth: In 2015 ben ik begonnen met Start2Golf.

Johan: Sinds 2016 ben ik begonnen met start2Golf. Lessen genomen en mijn GVB behaald.

Ruth: De uitstap naar de Kempische Golf en naar Henri Chapelle met Johan.

Johan: Onze legendarische uitstappen in de maand september met de mannen van GCL. De kou patatjes blijven mij voor eeuwig bij, met dank aan onze nu ex-captain Lesley.

Ruth: Hole 7: een dogleg naar links, twee bunkers en een green waar je liever niet over slaat.

Johan: Hole 17. Verdedigd met een bunkergordel. Moedig om de hole rechtstreeks aan te spelen.

Ruth: De Kempische Golf is een mooie verzorgde baan met veel water. Als kind ging ik wel eens vissen. Op de Kempische golf heb ik mijn vroegere hobby nog eens kunnen uitoefenen, al was het dan vissen naar balletjes.

Johan: Sart Tilman, de uitstap met de GCL Mannen. De Anglais course van Golf Château de la Tournette met Lesley kan mij ook wel bekoren.

Ruth: De Championship Course en Limburg Course zijn tot nu toe de enige waar ik speelde. Ik kan er dus nog heel wat ontdekken.

Johan: Golfcourse Golf d’Etretat. Prachtige baan aan de zee. Spijtig dat het vanaf hole 10 zwaar begon te regenen. Hole 10 is subliem. Onze nieuwe voorzitter die daar als enige par maakte.

Ruth: Het zou wel eens leuk zijn om met Charlie Woods te spelen. Dat is zo’n guitig manneke. Ik zou de flight dan aanvullen met leden van onze club. Het is wel moeilijk om te kiezen want met iedereen, waar ik tot nu toe al mee gespeeld heb, was het heel gezellig.

Johan: Tiger Woods, Phil Mickelson en Lexi Thompson. Zal mijn golfbal dan dikwijls moeten zoeken…

Ruth en Johan: Een mooie baan met zonnig weer waarbij we achteraf gezellig de dag kunnen afsluiten op de hole 19.

Ruth: Tot voor kort was dat mijn ijzer 7. Maar tegenwoordig gooi ik deze vaak liever uit mijn tas en is de P mijn favorietje geworden.

Johan: Mijn ijzer 9. Laat mij voorlopig niet in de steek.

Ruth: Op golfgebied heb ik niet veel ambities. Gewoon ontspannen met leuke mensen om me heen en nagenieten op hole 19 is voldoende.

Johan: Misschien dit jaar handicap 25 halen, maar vooral veel plezier maken, eens goed kunnen golfen met vrienden, een terrasje doen nadien en natuurlijk verder werken aan Golfclub Lanaken.