Elke maand zetten we 2 leden van onze club in de kijker met 9 vragen over golf. Deze keer de 2 nieuwe bestuursleden die nog niet aan bod zijn gekomen in deze rubriek: Peter Ziolkowski en Geroen Rubens.

Peter: Zou ergens in januari 2015 moeten geweest zijn.

Geroen: Ik ben als premium member gestart in mei 2019 en behaalde mijn GVB iets meer dan een jaar geleden (bij de ongelooflijk streng maar rechtvaardige examinator Peter Ziolkowski).

Peter: Voor degenen die erbij waren … Lesley zijn â€˜kou patatjes’ op zaterdagavond laat na onze eerste interclub wedstrijddag (waar ik caddie was) in Rougemont back in 2017.

Geroen: Sportief: mijn tweede plaats met 31 punten tijdens de Bilzen Golf Trophy op de Flanders Nippon in Hasselt. Het was mijn eerste keer op die baan.

Geroen Rubens

Extra-sportief: Ergens in augustus wilde ik heel vroeg in mijn eentje een rondje lopen op de Limburg Course. Ik had mijn bal al opgeteeëd op hole 1 toen er plots twee jonge vossen de baan op liepen. Ik heb wel 5 minuten mogen genieten van hun gestoei tot ze weer in de struiken verdwenen.

Peter: Hole 15. Een kreng vanaf wit.

Geroen: Voor mij is dat hole 5. Ik vind het elke keer weer spannend om blind naar de vlag te slaan.

Peter: Zonder twijfel Royal Limburg

Geroen: Qua greenkeeping volg ik Peter. Qua uitdaging le Viviers in Henri-Chapelle.

Peter: De beste qua uitdaging: Les Dunes, Hardelot. De beste qua beleving: Etretat.

Etretat – hole 10

Geroen: Dat is er naast onze baan voorlopig maar ééntje, die van de Efteling. Op hole 14 heeft de bunker daar de vorm van de voetafdruk van reus. Uiteraard belande mijn bal daar in!

Peter: Seve Ballesteros, Miguel Angel Jimenez en â€¦ Cheyene Woods. Inderdaad, nichtje van â€¦

Geroen: Bernhard Langer (om van te leren), Marcus Armitage (om plezier mee te maken) en Paulina Gretzky (vriendin van Dustin Johnson, om mij te helpen zoeken als ik weer eens een bal in de bosjes heb geslagen ðŸ˜‰)

Peter: Plantation Course at Kapalua op Maui, Hawaii. Daarna naar O’ahu voor een middagje windsurfen op Kailua Beach met Robby Naish, de Tiger Woods van de surfsport.

Geroen: Skukuza in het Krugerpark, Zuid-Afrika. Slecht 9 holes maar je kan er op de baan zomaar nijlpaarden, wrattenzwijnen, bavianen en impala’s tegenkomen. En een bal die je in het water slaat ga je best niet zoeken vanwege de krokodillen. Als ik een sponsor vind, ben ik weg.

Peter: Momenteel mijne pitching wedge. Maar dat verandert momenteel zo ongeveer elke dag.

Geroen: Mijn houten 3. Nog nooit een slechte bal mee geslagen! (Dat ligt waarschijnlijk aan het feit dat ik die club nog nooit gebruikt heb.)

Peter: Ach, gewoon gezond blijven zodat we nog lang samen mogen blijven golfen.

Geroen: Op korte termijn: een handicap onder de 36, momenteel heb ik 38. Op lange termijn: heel veel plezier beleven met GCL, op en naast de baan.