Elke maand zetten we 2 leden van onze club in de kijker met 9 vragen over golf. Deze maand is het de beurt aan 2 leden van de Limburg Course, onze mooie 9 holes baan: Olga Feekes en Dimitri Delwaide.

Olga: Van 1991 tot 1996 gegolfd te Genk bij Golfclub Spiegelven. In november 2018 terug begonnen met golfen bij Lanaken.

Dimitri: Sinds oktober 2018.

Olga: Mijn beste golfherinnering was heel in het begin het oefenen en het plezier als er een slag over het water ging in plaats van erin. Bij golfclub Spiegelven was dat hole 7 en op de Limburg Course bij hole 6.

Dimitri: Vele fijne herinneringen. Op een mooie zomerdag spelen met enkele vriendinnen en vrienden.

Olga: Ik ben tot nu toe alleen lid van de Limburg Course wat ik voor een “kleine” baan heel mooi en uitdagend vind. De mooiste hole vind ik de 4 als het droog is. Van daaruit heb je een mooi uitzicht op hole 5 en 6.

Dimitri: Tot nu toe heb ik ook enkel op de Limburg Course gespeeld. Ik kies voor hole 6.

Hole 6 Limburg Course

Olga: Ik heb nog niet veel banen gespeeld in België. Maar ik vond Damme Golf & Country Club wel mooi. Het gezelligste vind ik het clubhuis van Lummen.

Dimitri: De Limburg Course is de enige baan die ik speelde in België. Maar daar gaat binnenkort hopelijk snel verandering in komen.

Olga: Dat is al lang geleden, maar die baan vergeet ik nooit. Via vrij kale landschap kwamen we aan bij La Quinta Golfresort in Marbella. Prachtig is het daar.

Dimitri: International Golf of Pont Royal.

Olga: Mijn zoon speelt al sinds zijn vijfde levensjaar en heeft een single handicap. Het lijkt me leuk met hem een vierbal te spelen. Maar ook met mijn dochter die pas begonnen is.

Dimitri: Anderen die evenveel plezier beleven aan een rondje golf.

Olga: Ik zou graag eens de golfbaan van Etretat in Normandië spelen.

Etretat

Dimitri: Sotogrande. Als tiener heb ik daar ooit meegelopen met een vriend. Vond ik toen een prachtige golf.

Olga: De beste club in mijn tas is de hybride 4. Maar het wisselt ook weleens naargelang de vorm van de dag.

Dimitri: Mijn ijzer 6.

Olga: Mijn doel is het om dit jaar handicap 36 te bereiken. En verder nog zo lang mogelijk te genieten van deze fijne sport.

Dimitri: Natuurlijk mijn handicap verder verlagen. En (tijd hebben om) zoveel mogelijk te kunnen spelen op diverse golfterreinen in binnen -en buitenland.