Elke maand zetten we 2 leden van onze club in de kijker met 9 vragen over golf. Deze keer twee nieuwe talentvolle leden : Mattias Withofs en Lukas Coosemans

Mattias: Ik ben begonnen met golf via een zomerkamp golf gecombineerd met Engels/Frans en ben even later ook lid geworden van Flanders Nippon. Ik was toen denk ik 10 jaar.

Lukas: Toen ik 10 jaar oud was, ging ik voor het eerst golfen.Vanaf 2010 officieel lid geworden in Hasselt tot en met 2015. De jaren nadien heb ik nog geen 5 keer in één jaar gespeeld. Door Covid-19 deze oude gewoonte terug opgepikt.

Lukas Coosemans

Mattias: Als ik moet zeggen de beste golfherinnering waar ik zelf speel dan denk ik dat ik kies voor de Junior European Open in Spanje. Zo’n groot buitenlands toernooi is iets dat je niet vaak meemaakt en iets wat ik nooit zal vergeten. Ik ben echter ook gaan kijken naar de Ryder Cup in Parijs, dit zal ik ook nooit meer vergeten!

Lukas: Mijn eerste hole-in-one, 185 meter par 3. De eerste hole van de kleine baan in Hasselt.

Mattias: Ik vind hole 18 een heel mooie hole omdat die als laatste hole nog erg uitdagend is en je hebt er een mooi uitzicht over enkele andere holes. Ik vind het ook heel mooi aan deze hole dat je over de bomen uitkijkt die net iets lager liggen.

Lukas: De 16, een drive naar de green slaan is altijd aangenaam.

Mattias: Hulencourt

Lukas: Royal Zoute Golf Club, de mooiste golfbaan van België waar ik al ben geweest.

Mattias: Finca Cortesin

Lukas: Prince’s golfclub in Engeland, een prachtige links. Of misschien Close House, waar de British Masters werden gespeeld.

Links To The Future - Prince's Golf Club
Prince’s Golf Club

Mattias: Tiger Woods: ik denk dat iedereen wel eens een rondje met Tiger zou willen spelen Rory McIlroy: Tiger is de beste golfer aller tijden, en dat is al lang zo, ik ben opgegroeid met Rory als opkomend talent en het lijkt mij leuk om hem erbij te hebben in een 4BBB. Raphael Nadal: Ik speelde vroeger lang tennis en hij is een van de eerste atleten die mij echt inspireerde, nu nog steeds.

Lukas: Rory Mcilroy, hij was toen ik begon te golfen, het opkomende talent. Phil Mickelson, King of shortgame. En Paige Spiranac, kan me nog veel bijleren op vlak van golf. En voor het aangenaam uitzicht natuurlijk.

Mattias: Augusta National en Payne’s Valley

Lukas: Emirates Golf Club in Dubai. Je kan er zelfs golfen als het donker is.

Mattias: Mijn ijzer 8, ik vind het een leuke afstand, niet te lang maar nog steeds goed te controleren.

Lukas: Ijzer 8, 140 meter en altijd de green.

Mattias: Als ik mijn toekomst nu zou kunnen bepalen dan zou ik na mijn studies terug serieus beginnen te golfen en alsnog een European Tour kaart proberen te halen, maar dit is natuurlijk wel erg ambitieus.

Lukas: Onder handicap 5 gaan.