Elke maand zetten we 2 leden van onze club in de kijker met 9 vragen over golf. Deze maand is het de beurt aan de heer van GC Lanaken en de speler van het jaar: Emile Molenaers en Joris Swennen.

1.    Sinds wanneer golf je?

Joris: Sinds april 2017.

Emile: Ik heb mijn eerste stappen gezet in de vorige eeuw (1993 GVB gehaald), enkele jaren volgehouden maar eigenlijk pas in 2013 de draad weer opgepikt.

Emile Molenaers

2.       Wat is tot nu toe je beste golfherinnering?

Joris: Ik heb vele goede golfherinneringen, maar dit jaar was bv de Oberregen Ryder cup in Spiegelven, waar we als golfclub Lanaken een fantastische prestatie hebben neergezet een leuke herinnering.

Emile: De beste en de slechtste vallen samen: Clubkampioenschap GCL 2018: een superdag, zoals je je dat maar kan dromen. Na de blijdschap van het registreren van een monsterscore, kwam de realiteit dat ik gedurende 12 maanden zelfs mijn bufferscore niet meer haalde.

3.       Wat is volgens jou de mooiste hole van GC Lanaken?

Joris: Hole 8 van de Championship Course

Emile:  Hole 9 van de Limburg Course. Mooie, brede fairway van de teebox en dan een hoger gelegen, smalle green met interessante glooiingen.

4.       Welke golfbaan is de beste die je ooit gespeeld hebt in België?

Joris: La Tournette, The American Course

Emile: Spijtig genoeg is mijn ervaring nog beperkt maar Millenium Golf (Paal) heeft mijn voorkeur.

5.       Welke golfbaan is de beste die je ooit gespeeld hebt in het buitenland?

Joris: Los Naranjos Golf Club Marbella.

Emile: Ik heb al enkele keren mogen genieten van een topbaan van de Dom Pedro Group: Pinhall in Vilamoura in Portugal.

6.       Wie zou je meenemen in je ideale vierbal (bekend, onbekend, dood of levend)?

Joris: Tiger Woods, Michael Jordan en Ben Hogan.

Emile: Twijfelend tussen een familie onderonsje met Vasilisa, Ivan en Marina en een Secret Society A.G.A.G.

Ben Hogan

7.       Welke golfbaan zou je ooit willen spelen?

Joris: Royal Portrush Golf Club.

Emile: Hoe meer, hoe liever.

8.       Wat is de beste club in je tas?

Joris: Bestaat die wel?

Emile: Soms veel, meestal echter geen enkele. Zo is er de haat-liefde verhouding met mijn putter.

Royal Portrush

9.       Wat zou je als golfer nog willen bereiken?

Joris: Single handicapper worden, maar voorlopig ben ik al blij als ik mijn handicap ieder jaar een beetje kan verbeteren.

Emile: Zoals Johan Verminnen zong: “Ik hou zo van die mooie dagen”. En iedere golfdag met een leuke flight is een mooie dag.