Elke maand zetten we 2 leden van onze club in de kijker met 9 vragen over golf. Deze maand is het de beurt aan de ladiescaptain Inge Belmans en kersvers seniorencaptain Paul Roekaerts.

Inge: Ik maakte kennis met de sport op een start to golf dag in April 2012 en zette m’n eerste stappen op de driving range in september datzelfde jaar.

Paul: In mijn jeugd- en studiejaren een beetje gegolfd op Royal Limburg Golf (Houthalen), van 1987 tot 2017 op Spiegelven (Genk) en sedert 2017 op GC Lanaken. Ruim 35 jaar dus.

Inge: De eerste golfwedstrijd nadat ik m’n hcp 36 gehaald had werd ik ingedeeld met 2 kleppers die beiden rond hcp 13 stonden. Ik had echt schrik dat ik veel te min zou zijn voor beide heren en stond te bibberen op m’n benen. Ze bleven rustig en vriendelijk en we liepen ons rondje. Toen ik een foutje maakte, attendeerden ze mij daar op zonder arrogant te doen. Die houding tegenover nieuwe spelers zal me altijd bijblijven en helpt me om ook andere nieuwe spelers te ondersteunen en hen hopelijk een goed gevoel te geven.

Paul: Mijn bezoek in 1988 aan Lake Nona Golf & Country Club (Florida). David Leadbetter was daar toen mijn idool van die tijd, Nick Faldo, aan het lesgeven. Het was de ultieme opsteker voor mij om te beleven dat ook de grote golfgoden der aarde wel eens kunnen staan klungelen.

Inge: Hole 9 met een lange drive en dan proberen om die 2e slag toch maar netjes op de green te krijgen vind ik een mooie uitdaging.

Paul: Elke golfhole heeft zijn eigen charmes. De approach slag, als derde shot, naar de goed beschermde 17e green vind ik wel bijzonder leuk en uitdagend.

Inge: Persoonlijk speel ik graag op de Royal Golf Chateau d’Ardennes, maar ook La Bruyere, Mont Garni en La Tournette kan ik wel smaken.

Paul: Voor mij geldt voor elke golfcourse ook “The more you play it, the better it gets”. Vandaar dat Royal Limburg Golf wel altijd mijn nummer 1 zal blijven.

La Tournette

Inge: Moeilijk, qua luxe is dat de Iberostar Golfbaan in Punta Cana, qua natuur en uitdaging Golf St. Vigil Seis in Castelrotto in Tirol.

Paul: Als senior golfer wil het geheugen uiteraard niet meer zo goed … Recent wel genoten van Golf Club Patriziale te Ascona (Zwitserland). Ook van Golf de Pals (Spanje) ben ik zeer gecharmeerd.

Inge: Rafa Cabrero Bello, Nick Faldo, Lexi Thompson

Paul: Bobby Jones, Paige Spiranac en Ben Hogan.

Inge: Augusta National Golf Club.

Paul: Beter dan Gary Player kan ik dit niet verwoorden: “If there’s no golf in heaven, then I am not going. However, if there’s a golf course in heaven, I hope it’s like Augusta National. I just don’t want an early tee time.”

Augusta hole 10

Inge: Mijn ‘P’

Paul: Al mijn clubs zijn eigenwijs en ongehoorzaam. Als ik 18 holes zou moeten spelen met slechts 1 club, dan liefst met ijzer 7. Hiermee zou ik ongetwijfeld de laagste score behalen en het meeste fun hebben.

Inge: Op korte termijn tijdens de 14th World Military Championships, op Elephant Hills in Zimbabwe onder de 80 slagen blijven. Op langere termijn wil ik toch graag single hcp worden met het plezier om niet tegen m’n grens aan te spelen.

Paul: Kampioen spelen met de senioren van GCL tijdens de Interclubs of Belgium.