Elke maand zetten we 2 leden van onze club in de kijker met 9 vragen over golf. Deze keer kersvers jeugdkampioen Fabyan Kremer en zijn vader Alex Kremer.

Sinds wanneer golf je?

Alex: 1994 samen met mijn net gepensioneerde vader begonnen op een kleine par3 baan in Vaals die pal langs het ouderlijk huis lag.

Fabyan: Ik ben begonnen toen ik 7 jaar was met lessen bij Ricardo van de Ven.

Wat is tot nu toe je beste golfherinnering?

Alex: Winnen van de Aphrodite cup in een maandbeker. Jammer dat we deze landelijke wedstrijd geschrapt hebben. Je betaalde 30 euro inschrijfgeld. Daar stond tegenover dat de winnaar een week lang naar de finale op een prachtige locatie in Portugal mocht gaan spelen.

Fabyan: Op hole 10 van de Championship course een hole in 1 slaan. Tenminste toch bijna.

Wat is volgens jou de mooiste hole van GC Lanaken?

Alex: Hole 1 van de Limburg course. Vroeger hole 5 van de Championship course. Down-hill met een lichte dog-leg en een boom mid-fairway waar je links of rechts om heen moet.

Fabyan: Hole 14. Steeds weer een uitdaging om van wit de bal in 2 zonder problemen op de green dichtbij de vlag te krijgen.

Royal Limburg (Houthalen)

Welke golfbaan is de beste die je ooit gespeeld hebt in België?

Alex: Houthalen. Thank you bestuur GCL.

Fabyan: Houthalen. COVID19 heeft mogelijk gemaakt dat ik deze topbaan in het voorjaar een aantal keren mocht spelen.

Welke golfbaan is de beste die je ooit gespeeld hebt in het buitenland?

Alex: Stippelberg. Een van de beste en meest uitdagende banen in Nederland.

Fabyan: Voerendaal. Elk jaar speel ik daar weer de finale van de NL-Limburgse jeugdtour.

Wie zou je meenemen in je ideale vierbal (bekend, onbekend, dood of levend)?

Alex: Alice Cooper, So Hyun Ahn en Paige Spiranac.

Fabyan: Tiger Woods, Rory McIlroy en Bubba Watson.

Welke golfbaan zou je ooit willen spelen?

Alex: Wolfcreek in Nevada in combinatie met een trektocht door de Grand Canyon.

Fabyan: Vorige zomer waren we op Saint Andrews. Alleen maar kijken. Volgende keer wil ik er spelen.

Wolf Creek #8

Wat is de beste club in je tas?

Alex: De rescue, mijn redder in nood na een weer te korte of slechte drive.

Fabyan: De driver. Daar kan ik al 250 meter mee slaan.

Wat zou je als golfer nog willen bereiken?

Alex: Als golfer. Mijn handicap houden bij het krijgen van steeds meer grijze haren. Mijn passie ligt meer bij het goed en eerlijk laten verlopen van top amateur golf wedstrijden. Ooit 4 dagen als referee aanwezig zijn op de Europese tour lijkt mij gaaf.

Fabyan: Een handicap onder de 5 voor mijn 18e. Ben nu 15.