Elke maand zetten we 2 leden van onze club in de kijker met 9 vragen over golf. Omdat iedereen nog steeds in semi-lockdown zit, hebben we onze vragen wat aangepast en uitgebreid. Deze maand trouwe flightgenoten uit Tongeren: Roger Jans en Yves Nelissen.

Yves: 2016.

Roger: Sinds 2011.

De Ryder Cup helden van 2019

Yves: Deel uitmaken van het team dat de Obereggen cup gewonnen heeft in 2019. Spijtig dat we binnenkort niet naar Oostenrijk kunnen.

Roger: Finale weekend in Hardelot van Premium Benelux Golf Courses (in 2015).

Welke hole van GC Lanaken mis je het meeste tijdens de coronalockdown?

Yves: Hole 9.

Roger: Hole 18.

Royal Bercuit Golf Club - Belgium - Golfbreaks
Royal Bercuit Golf Club

Yves: Sart Tilman.

Roger: Royal Bercuit Golf Club.

Yves: Istanbul Country Club.

Roger: Clervaux – vergelijkbaar met Henri Chapelle.

Welke clubwedstrijd, die nu zijn afgelast, heb je voorlopig het hardste gemist?

Yves: Captain’s cross.

Roger: De 9 holes wedstrijden.

Wie zou je meenemen in je ideale vierbal (je mag er 3 kiezen en dat mag bekend, onbekend, dood of nog levend zijn)?

Yves: Roger Jans, Niels Houbers, Martijn Loix, wegens nog nooit mee gespeeld (en a.k.a. de Tiger Woods van GC Lanaken, n.v.d.r.) en Dino Lezzi.

Roger: Yves Nelissen, Victor Van Even en Ward Narinx, ook wegens nog nooit mee samen gespeeld en om wat mentale strijd te voeren 😊.

Yves: Royal Zoute in Knokke.

Roger: Oudenaarde in de zomer. Voorlopig enkel in de winter gespeeld en heeft toen al goede indruk nagelaten. Ook het clubhuis is indrukwekkend en de ontvangst super.

Yves: Wedge 50°.

Roger: Fairway wood 5.

Golfclub in de nabijheid van Gent (Vlaanderen; Oost-Vlaanderen ...
Clubhuis Oudenaarde

Op welke manier probeer je te golfen tijdens de coronalockdown?

Yves: Op oude voetbalplein.

Roger: Op voormalig voetbalterrein in mijn woonplaats Mal, ik onderhoud die grasvlakte eigenhandig.

Als je nog golft tijdens de coronalockdown, hoeveel golfballen je al kwijtgeraakt?

Yves: Eéntje na test driver op voetbalplein. Een paar weiden verder 🙄.

Roger: Laatste rondje op Millennium Paal was dramatisch : 7 of 8 ballen kwijt geraakt.

Yves: Handicap rond 20

Roger: Nog eens een keer mijn handicap wat laten zakken maar dat lijkt een utopie; het blijkt al moeilijk om mijn huidige handicap te behouden. Â